La coca de la sort i la salut

Com??? Ha passat ja un més i mig desde l’últim cop que he estat aqui?! com pot ser?? m’he despistat totalment… es culpa de l’arribada d’estiu, que fa que tens molt poques ganes d’estar a dins de casa cuinant, i prefereixes estar fent birres a les terrasses amb els amics…

Be, doncs un d’aquests amics m’ha passat fa deu dies un got amb un contingut ben raro, junt amb una recepta mistica per fer “la coca de la sort i la salut”… potser els ctalans autoctons la coneixeu de fa temps pero jo soc novata i al principi em va semblar com un d’aquests emails famosos de cadena, que afirman que si el re-envias a 10 amics abans de 10 dies tindras una gran fortuna etc. Pero la curiositat ha pogut amb mi, i m’he posat a fer tots els passos durant 10 dies per veure quina pinta i sabor tindrá aquesta coca mistica.

I aqui la teniu! Acabant de sortir de forn, fa molt bona pinta i olor!

IMG_7702

A veure de sabor com es…. mmmmmmmm!!! bonissima!! sembla una mica el pastis de poma que fa ma mare, esponjos, suau, amb gust de poma i nous i canella…. uix, aixo no aguantará ni un dia a casa meva…

Aprofitant que ma mare ha estat aqui aquests dies, li vaig passar una de les 3 parts de la massa mare que has de donar al final del proces, i un altre per la meva germana. A veure si aquesta cadena divertida continua ara cap a Grecia!😀

Aqui teniu la recepta, de la mateixa manera que m’ha arribat a mi (algu la ha escanejat a mitjes pero s’enten bastant be). Sino, busqueu-la per internet, jo buscant per curiositat he trobat que la Gemma ja la havia fet i descrit fa temps en el seu blog, aqui teniu el enllaç, tambe es coneix com “Bizcocho de las Carmelitas descalzas de Sevilla” (un altre enllaç en castella aqui).

IMG_3304

Un parell de apunts meus:

  • encara que diu que el primer Divendres no es toca, he vist al blog de Gemma i un parell de blogs mes que s’ha de barrejar tot i lo he fet aixi.
  • al final del process la massa mare pot tenir grumolls que us farán la vida dificil (jo los he hagut de treure o xafar un a un…), potser ho hauria de haver barrejat millor i mes estona durant el process.
  • si no tenim massa mare, podem fer-la aixi com s’explica aqui

Apa, sort, salut i bon estiu!!

One thought on “La coca de la sort i la salut

Leave a Reply

